Co pomaga na ból zęba?

ból

Zdarza się często tak, że ból zęba pojawia się w takim momencie, że nie mamy możliwości, żeby udać się po pomoc od razu do dentysty. Można oczywiście zażyć lek przeciwbólowy, jednak są i inne, domowe możliwości poradzenia sobie z takim bólem.

Domowe sposoby na ból zęba

Istnieje kilka sprawdzonych domowych metod na ból zęba. Pierwszą z nich jest płukanie jamy ustnej płynem z octu, soli i wody. Ocet ma właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne, co pomaga w zwalczeniu infekcji. Sól z kolei przyczynia się do zwalczania bakterii i pomaga w usuwaniu osadu z zębów.

Inną metodą walki z bólem zęba jest przyłożenie ciepłego okładu na bolące miejsce. Okład ten pomaga w redukcji stanu zapalnego oraz działa przeciwbólowo.

Kolejnym sposobem na ból zęba jest wykorzystanie goździków. W tej przyprawie zawarty jest eugenol, a więc substancja działająca przeciwzapalnie i przeciwbólowo.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na ból zęba jest zastosowanie szałwii, która nie tylko złagodzi ból, ale i zmniejszy stan zapalny i odkazi okolicę bolącego zęba. W tym celu trzeba przygotować napar z suszonej szałwii i kilka razy dziennie płukać nim jamę ustną.

Dobrym rozwiązaniem w walce z bólem zęba jest także czosnek, który jest naturalnym antybiotykiem likwidującym szkodliwe bakterie. Zawiera w sobie allicynę, która działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie.

Jeszcze jedną metodą naturalną do walki z bólem zęba jest stosowanie aloesu, który jest rośliną mającą właściwości łagodzące ból oraz przeciwzapalne. Można zastosować żel z aloesu bezpośrednio na bolący ząb, bądź użyć go jako płynu do płukania jamy ustnej.

Ciekawą metodą na ból zęba jest też płukanka z wody utlenionej. Woda taka pomaga w łagodzeniu tego bólu oraz w leczeniu stanu zapalnego zębów. Woda utleniona (nadtlenek wodoru) posiada właściwości przeciwzapalne i antyseptyczne. Pomaga to w likwidowaniu szkodliwych bakterii obecnych w jamie ustnej. Najlepiej jest wodę utlenioną rozcieńczać w proporcjach 1:1 z wodą pitną.