Depresja – jaki lekarz pomoże?

Chociaż w dzisiejszych czasach dużo mówimy o depresji, niewiele osób wie, jak konkretnie pomóc ukochanej osobie zmagającej się z chorobą. Niektórzy twierdzą, że stan pacjenta należy zignorować, co pomoże mu wrócić do do pełni sił. Inni popierają teorię, że pacjenci powinni być pod opieką i traktowani inaczej niż wcześniej. Po której stronie leży prawda?

Rola psychiatrów w diagnostyce i leczeniu depresji

Depresja jest chorobą, która pomimo charakterystycznych objawów może nie być łatwa do zdiagnozowania. Co ciekawe, typowe objawy depresji mogą być również spowodowane różnymi stanami organizmu. Na przykład niedoczynność tarczycy lub anemia są często przyczyną złego nastroju, braku energii i ogólnie gorszej wydajności. Z tego powodu powinieneś skonsultować się ze specjalistą, który pomoże Ci znaleźć prawdziwą przyczynę problemu. Jeśli przerodzi się w depresję, będziesz potrzebować pomocy dobrego lekarza. Ponieważ w Polsce rozwija się coraz więcej klinik, specjalistów znajdziemy w każdym mieście. Jeśli więc zauważysz jakiekolwiek nietypowe objawy, najlepiej skonsultować się z psychologiem. Nowoczesna technologia pozwala to zrobić online i bez wychodzenia z domu.

Depresja – lekarz psychiatra czy psycholog?

Psychiatra i psycholog to osoby specjalizujące się w leczeniu zaburzeń psychicznych. Podczas gdy niektórzy używają zamiennie nazw swoich zawodów, w rzeczywistości ich umiejętności są zupełnie inne. Psychiatra to lekarz z wykształceniem medycznym, a psycholog z tytułem magistra psychologii. Jeśli masz depresję, najlepiej udaj się do takiej placówki psychiatrycznej jak Instytut Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Osobowości INZPiRO https://psychiatrzy.pl/depresja/, gdzie zostaniesz odpowiednio zdiagnozowany i skierowany do odpowiedniego specjalisty. Bardzo często pacjent jest monitorowany zarówno przez psychologa, jak i psychiatrę. Najlepsze efekty daje połączenie psychoterapii z farmakoterapią, choć oczywiście wszystko zależy od stanu pacjenta. Z profesjonalną pomocą można wyleczyć depresję i znów poczuć się dobrze.