Leczenie kanałowe – czy naprawdę jest tak bolesne?

szczęka

Mnóstwo osób miewa koszmary dotyczące wizyty u dentysty i obawia się jej bardziej niż czegokolwiek. Tak jak sama kontrola nie stanowi problemu, tak na hasło ,,leczenie kanałowe” pojawia się panika i strach przed bolesnym zabiegiem. Czy faktycznie jest się czego bać?

Leczenie kanałowe to jedna z ostatecznych metod, by uratować chorego zęba. Podczas zabiegu wnętrze zęba jest wielokrotnie dezynfekowane, a następnie dentysta endodonta wypełnia specjalnymi materiałami kanały. Materiały uszczelniają i zapobiegają rozwojowi bakterii. Przy dużych ubytkach ząb będzie wymagał odbudowy protetycznej, ale nie zawsze jest to konieczne. Leczenie kanałowe pozwala usunąć zmienioną chorobowo miazgę, co pozwala uratować zęba. To dentysta ocenia, czy omawiany zabieg jest w ogóle konieczny, czy może jedyną opcją jest ekstrakcja.

zabieg

Cały proces ma na celu usunięcie bólu związanego z infekcją i jest wykonywany przy odpowiednim znieczuleniu. Dzięki temu sam zabieg nie boli, ale powoduje spory dyskomfort. Ból pojawia się dopiero po odzyskaniu czucia w szczęce. Leczenie kanałowe na pewno nie należy do najprzyjemniejszych, ale to często jedyny sposób, by nie stracić zęba. Dobry dentysta wykona zabieg profesjonalnie, dzięki czemu proces nie będzie aż tak dotkliwy.

dentysta